
04 aug 2020 60 Jaar VBA | ‘Daarnaast ging hij ook geregeld naar Café Old Dutch in Roermond.’
Harrie van Birgelen, “senior”, had een goede band met de eigenaar van een autogarage waar hij zelf vaste klant was. Als daar een auto verkocht werd, gaf de eigenaar van de garage dit door aan Harrie, die op zijn beurt de klant benaderde voor een autoverzekering. De auto’s werden meestal op een specifieke dag in de week afgeleverd. Harrie zorgde er dan voor om op dat aflevermoment present te zijn in de garage, zodat men de nieuwe aanwinst ter plekke kon verzekeren.
Daarnaast ging hij geregeld naar Café Old Dutch in Roermond. Nee hoor, niet om een pintje weg te tikken, maar om in gesprek te gaan met de andere gasten. Destijds werden hier namelijk de rij examens afgenomen. Geslaagd of niet geslaagd: Harrie zorgde er voor dat je in ieder geval wist waarom je een auto of motor moest verzekeren. En nog belangrijker; wie dit voor je kon regelen.
Op de juiste plekken zijn, omringd door de juiste mensen; dát is wat hij deed. Hij ging letterlijk naar buiten om contact te leggen met zijn (potentiële) klanten. Door met de mensen persoonlijk in gesprek te gaan, bouwde hij een vertrouwensband op. Op deze manier werd zijn klantenbestand steeds groter en groter. Persoonlijk & betrokken; in deze tijd vaak ouderwets genoemd.
Ouderwets of niet; na 60 jaar geloven wij nog steeds in de kracht van persoonlijk contact met onze klanten.
60 Jaar Van Birgelen Assurantiën | Persoonlijk & Dichtbij
Dit is het tweede verhaal uit de reeks ’60 jaar Van Birgelen Assurantiën’ over het ontstaan en de geschiedenis van VBA. Het zijn verhalen persoonlijk vertelt door de huidige eigenaar Jean van Birgelen. Wil je de verhalen beluisteren? Volg ons op Facebook of Instagram.
Lees hier deel 1
60 jaar VBA | Hij zei altijd: ‘Wo dea staak blinkt, doa hubbe ze unne nuuje tv!’
Lees hier deel 3
60 jaar VBA | ‘Terwijl het huishouden doorging, ontving Harrie zijn klanten in hun woonkamer’